تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در حاشیه افتتاح نخستین آشپزخانه طرح اطعام حسینی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و در قالب مرحله دوم ایران همدل، طرح اطعام حسینی برای طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا خواهد شد و به همین منظور امروز و به صورت نمادین، آشپزخانه مسجد امام سجاد(ع) تهران افتتاح شد.

رئیس کمیته امداد افزود: آشپزخانه‌هایی که در سراسر کشور وظیفه طبخ غذا را بر عهده دارند، به نام شهدای کربلا نامگذاری شده‌ و با نظارت وزارت بهداشت اقدام به طبخ غذای گرم برای نیازمندان خواهند کرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است که در این طرح، آمار غذای توزیع شده نسبت به ماه مبارک رمضان افزایش پیدا کند و بیش از ۱۱ میلیون غذای گرم در بین نیازمندان و اقشار محروم سراسر کشور توزیع شود.

[caption id="attachment_128632" align="aligncenter" width="500"] افتتاح نخستین آشپزخانه طرح اطعام حسینی با حضور رئیس کمیته امداد.[/caption]

رئیس کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی، در مناطقی که امکان طبخ غذای گرم وجود ندارد، گفت: در طرح احسان حسینی و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان و اقشار محروم نیز اقدامات عملی و اجرایی آغاز شده و به زودی توزیع بسته‌ها آغاز خواهد شد.

عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: برپایی آشپزخانه‌های طرح اطعام حسینی و طبخ و توزیع غذای گرم بین نیازمندان، اقدام خوب و موثری است که در قالب طرح ایران همدل اجرایی شده است.

 وی افزود: در راستای پویش ایران همدل، حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی برای آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در تهران آمده شده که بین نیازمندان و اقشاری محرومی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند، توزیع خواهد شد.