به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در بیان دستورکار نشست  امروز (یکشنبه 15 فروردین ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست عملکرد کمیسیون اجتماعی در سال 99 مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس گزارش ارائه شده، این کمیسیون در سال گذشته 12 طرح اصلی را به نتیجه رساند و 6 طرح فرعی مورد بررسی قرار داد، همچنین در حوزه نظارت اعم از سوال یا پیگیری مکاتبات، 17 نشست با مسئولان وزارتخانه ها و سازمان های تخصصی برگزار کرد.

اقدامات مهم کمیسیون اجتماعی در سال 1400

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سال گذشته 4 وزیر اعم از تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان اداری و استخدامی کشوری در این نشست ها حضور پیدا کردند و به سوال نمایندگان پاسخ دادند، ضمن اینکه 10 نشست نیز با تشکل‌ها، سمن ها و سازمان های مردم نهاد برگزار کردیم.

وی تصریح کرد:  شاخص ترین عملکرد این کمیسیون در سال 99 تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران در قالب استفساریه و پیگیری اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بود. همچنین گنجاندن مطالبات ایثارگران معسر در بودجه 1400 و افزایش حقوق آنها از 400 هزار تومان به 2 میلیون تومان و تعیین اعتباراتی در بودجه جهت ارائه تسهیلاتی برای کارآفرینان و اشتغال فرزندان جانبازان از دیگر اقدامات مهم این کمیسیون بود.

بابایی کارنامی اظهار کرد: حکم بسیار خوبی تحت عنوان ایجاد سازمان رزمندگان در قانون بودجه که 6 میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس را تحت حمایت قرار می دهد از دیگر اقدامات مطلوب این کمیسیون بود.

وی افزود: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، طرح مدیریت تعارض منافع و طرح ساماندهی کارکنان شهرداری های کل کشور از مهمترین طرح هایی بود که در سال 99 در دستورکار قرار گرفت و امسال پیگیری خواهند شد.

بابایی کارنامی عنوان کرد: در این نشست مقرر شد که در سال 1400 نظارت میدانی را به طور جدی در دستورکار قرار داده و هر ماه از یک سازمان مهم اولویت دار زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید به عمل آوریم.

وی افزود: ما در سال جاری بر بکارگیری مدیران فعال در 12 سازمان های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که عموما اقتصادی هم هستند نظارت و پایش خواهیم کرد، چرا که در شرایط کنونی تعدادی از مدیران ناکارآمد و متخلف در این مجموعه ها فعالیت دارند که در دستگاه قضایی پرونده داشته و حتی برخی از آنها محکوم هم شده اند که این در شان این وزارتخانه عظیم و مهم نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ما در سال 1400 نشان می دهیم که هر فردی نمی تواند در دولت آینده به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت کند و این مهم را نیز در همین 6 ماه اول سال به اثبات خواهیم رساند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست آقای آمیرآبادی فراهانی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمان حضور داشت.