به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدسعید شاهرخی در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب همدانی مقیم قم، اظهار داشت: روحانیت قدیمی‌ترین نهادی است که توانسته نقش هدایت جامعه را در حوزه های مختلف اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی و تقویت باورهای مردم به خوبی ایفا کند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت باورهای دینی مردم با توجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی موجود، تصریح کرد: بدون شک هرکجا دین حضور پر رنگی داشته و یا اعتقادات مردم تقویت شده، به همان میزان آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی نیز کمتر بوده است.

استاندار همدان با بیان اینکه روحانیت می‌تواند هدایتگر بخش‌های مختلف موثر در تقویت باورهای دینی باشد، ادامه داد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای اصیل و ناب انقلاب اسلامی است.

شاهرخی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه همواره و در طول تاریخ، کانون تربیت عالمان ربانی بوده که  به عنوان وارثان پیامبران، در راه اعتلای دین خدا و گسترش پیام آسمانی اسلام تلاش می کنند، گفت: یکی از ویژگی‌های استان همدان داشتن علمای عالیقدر و روحانیون برجسته است که همواره منشأ خیر و برکات زیادی برای این دیار بوده و هستند.

وی با اعلام حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های کارشناسی شده مجمع نمایندگان طلاب همدانی مقیم قم، تاکید کرد: از ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب همدانی برای رشد و اعتلای استان در بخش ها و ابعاد مختلف نهایت استفاده را خواهیم کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای تحقق برنامه‌ها، از ظرفیت ها و طرح‌های مجمع نمایندگان طلاب همدانی مقیم قم استفاده خواهند کرد، خواستار تقویت ارتباط بین مجمع نمایندگان طلاب همدانی مقیم قم و دستگاه‌های دولتی، واحدهای اجتماعی و فرهنگی استان شد.

چهار هزار طلبه همدانی در حوزه های علمیه قم مشغول به تحصیل هستند، استان همدان در دوران جنگ تحمیلی ۱۱۰ طلبه شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.