به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان،قدرت اله نوروزی در جلسه سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطارهای شهری استان اصفهان گفت: تاکنون در قالب زمین، اوراق مشارکت و اعتبار نقدی 5 هزار میلیارد تومان در خط دوم متروی اصفهان هزینه شده است که برای تکمیل این خط به ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است. وی با اشاره به اینکه باید قطار حومه‌ای را تقویت کنیم تا روزانه ۱۰ هزار اتوبوس از صنایع اطراف، وارد اصفهان نشود، اظهار کرد: از همین رو باید به شهرهای همجوار توجه کرد تا کلانشهر اصفهان کمتر آسیب ببیند.

نوروزی ادامه داد: باید گام نخست در اجرای قطارهای حومه ای به گونه‌ای برداشته شود که مسیرها را هموار کند، البته یکی از پیچیده‌ترین کارها در این زمینه استفاده از اوراق مشارکت است.

احداث هر کیلومتر قطار شهری ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد

شهردار اصفهان با بیان اینکه احداث هر کیلومتر قطار شهری ۵۰ میلیون دلار هزینه در بر دارد، اما در واقع این هزینه ۵۵ میلیون دلار است، گفت: اگر بهای هر دلار را ۳۲ هزار تومان حساب کنیم، احداث هر کیلومتر قطار شهری یک ‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و با نرخ فعلی دلار، یک‌ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل خط دو مترو به ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی دیگر نیاز دارد، گفت: تاکنون با نرخ فعلی دلار برای خط دو مترو اصفهان پنج هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت، زمین و پول در دو سال اخیر هزینه شده است.

نوروزی افزود: همچنین با نرخ فعلی دلار برای احداث خط یک مترو اصفهان ۲۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.