تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از شورای شهر تهران؛ سید حسن رسولی در جریان بررسی لایحه عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا و در موافقت با افزایش عوارض، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه در دی ماه امسال 38 و نیم درصد است و پیش بینی می شود نرخ تورم سالیانه امسال نسبت به سال قبل بالای 40 درصد افزایش داشته باشد و در سال 1400 نیز ادامه پیدا کند.
رسولی با اشاره به این که هزینه های اداره شهر بیش از 60 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: تحقق درآمدهای شهرداری هنوز به مرز 70 درصد نرسیده است و دولت از پرداخت حقوق مسلم شهرداری مقتدرانه جلوگیری می کند. منظور سهم شهرداری تهران از محل ماده 23 قانون راهنمایی و رانندگی است که این رقم بیش از 2 هزار میلیارد تومان بوده در خزانه دولت است و شهرداری طلبکار است. همچنین یک دستگاه اتوبوس به شهر داده نشده و برای کل مترو در سال 1400، دولت  64 میلیارد تومان اعتبار گذاشته در حالی که برای ساخت یک کیلومتر مترو، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عضو کمیسیون برنامه و وبودجه شورا گفت: امسال در نوسازی سالیانه 10 هزار تاکسی فرسوده نتوانسیم خوب عمل کنیم . بنابراین افزایش اسمی 20 درصد اولا با توافق معاون شهردار و استمزاج تلفنی از آقای شهردار صورت گرفته وثانیا در مقایسه با نرخ تورم عددی نیست.
خزانه دار شورا اظهار کرد: عوارضی را می خواهیم 25 درصد افزایش دهیم حداقل 10 درصد کمتر از نرخ تورم است و برای کسانی است که خودرو دارند و می خواهند طرح ترافیک بخرند و از محدوده طرح آلودگی هوا تردد کنند. این اصلا ربطی به مستضعفان و عدالت ندارد.
رسولی گفت: حداکثر 110 هزار نفر می خواهند عوارض طرح ترافیک بگیرند تا وارد محدوده شوند بنابراین هرکسی خدمات بیشتری میخواهد باید هزینه آن را پرداخت کند.