به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی  با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر ارتباطات درباره توزیع سیم‌کارت دانش آموزی برای استفاده دانش آموزان و حضور آن‌ها در شبکه شاد، اظهار کرد: هیچ اقدامی در این راستا در حوزه انتخابیه‌ام و شهرهای دیگر صورت نگرفته است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزون بر این بسیاری از دانش آموزان در حال حاضر هیچ گونه امکاناتی برای دسترسی به شبکه شاد ندارند، گفت: این موضوع به ویژه در مناطق محروم به وفور دیده می‌شود و این دانش آموزان برای آموزش مجازی نیاز مبرم به تبلت و گوشی تلفن هوشمند دارند.

وی، آمار اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر عدم دسترسی سه میلیون دانش آموزش به شبکه شاد را مخدوش دانست و گفت: نمی‌توان آمار دقیقی از میزان دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد برآورد کرد.

یوسفی تأکید کرد: اخذ تصمیمات غیرعملیاتی از درون ساختمان وزارتخانه‌ها غیر عملیاتی است و اینگونه دانش آموز و خانواده‌ها را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش باید با همکاری سایر وزارتخانه‌ها و نهادها هرچه سریع‌تر ایرادات وارد بر سامانه شاد را برطرف کند و تلاش‌های جدی در جهت ارتقای دسترسی دانش آموزان به شاد داشته باشد. پیگیری موضوع تحویل سیم‌کارت‌های دانش آموزی به دانش آموزان نیز دیگر مطالبه‌ای است که آموزش و پرورش باید آن را پیگیری کند.