تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، سردار محمد شرفی افزود: آمار موجود نشان می‌دهد که بیشترین آمار سرقت در زمینه خودرو به لوازم لوکس و قطعات جانبی خودروها تعلق دارد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: سازندگان خودروها نیز باید با افزایش سطح ایمنی خودروهای تولیدی خود مانع از انجام سرقت‌های راحت برای دزدان خودرو شوند و در جهت افزایش سطح ایمنی جامعه گام بردارند.

سردار شرفی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که با رعایت همه اصول ایمنی موجب کاهش آمار سرقت‌ها شوند. مردم نباید در برخورد با هر کسی و در هر لباسی کل اطلاعات و اموال خود را در اختیار وی قرار دهند بلکه تقاضا و رویت مدارک شناسایی از ماموران حق مسلم مردم است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این ارتباط فراگیری آموزش‌های لازم توسط مردم برای جلوگیری از سرقت یا کاهش سرقت‌ها از اهداف پلیس پیشگیری به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری هرچه بیشتر از سرقت‌ها تمام مسائل و اتفاقات مختلف در ناجا به صورت روزانه به ثبت می‌رسد و برای رفع مشکلات مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری کشور ادامه داد: برای کاهش سرقت‌ها مردم باید با انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت افزایش سطح ایمنی مکان‌های زندگی و خودروهای خود اقدام کنند و اماکن زندگی و خودروهای خود را به سیستم‌های الکترونیکی ضد سرقت مجهز کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت و آرامش مردم مهم‌ترین دغدغه و اولویت پلیس است، گفت: جلوگیری از سرقت عامل کاهش و کنترل بسیاری از تخلفات، درگیری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است به همین علت کنترل آن از دیگر اولویت‌های بسیار مهم پلیس به شمار می‌رود و جلوگیری از انواع سرقت‌ها نقش بسیار زیادی در ایجاد نظم اجتماعی دارد.

شرفی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه به همراه حفظ آسایش و آرامش مردم نیز از دیگر موضوعات و دغدغه‌های پلیس در حوزه پیشگیری است.

رئیس پلیس پیشگیری تصریح کرد: در این ارتباط ارائه آموزش‌های لازم به مردم در جهت بالا‌بردن سطح آگاهی جامعه از راهکارهای موجود برای کاهش سرقت به شمار می‌رود که بیش از گذشته مورد توجه پلیس است(ایرنا)