به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، «سیدحسن خلیلی» با اعلام آمار ۸۳۳ نفری مبتلایان شناسایی شده، گفت: تجمع ها و دورهمی های خانوادگی به ویژه در هوای سرد که در محیط های بسته منازل و محافل صورت می گیرد، بزرگترین عامل شیوع ویروس کرونا و تهدید کننده جان مردم محسوب می شود.

او با ضروری شمردن مراجعه افراد دارای علائم و در تماس با مبتلایان به کووید۱۹ به مراکز بهداشتی درمانی برای انجام تست کرونا، افزود: تعدادی از شهروندان که دارای علائم ابتلا به کرونا هستند، بدون مراجعه به مراکز تشخیص کووید۱۹ و رعایت اصول قرنطینه خانگی، به شیوع بیماری در جامعه دامن می زنند.

خلیلی اضافه کرد: کیت های تست سریع موجود در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان مهر، در تشخیص به موقع و قطع زنجیره این بیماری کمک می کند و به درخواست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، کیت های تشخیصی مورد نیاز، از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تامین می شود.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای شهرستان مهر با اعلام آمار بی سابقه ۹۰ نفری در قرنطینه خانگی، گفت: سهل انگاری و عادی پنداری ها، منجر به شیوع پیش رونده بیماری کووید۱۹ و افزایش شمار جان باختگان می شود، به گونه ای که در یک هفته اخیر دو شهروند دیگر را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده ایم.

کدخبرنگار41090