به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در نشست هم اندیشی با پیشکسوتان و روسای باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام و مسوولین این هیأت در آستانه دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: استان کرمانشاه مالک برند پهلوانی و سند افتخار ورزش ایران زمین است و این سند به عنوان امانت از گذشتگان به نسل امروز سپرده شده و باید به صورت پررنگ برای آیندگان تشریح و در رفتار ورزشکاران نهادینه شود.

استاندار کرمانشاه به نقش آفرینی قهرمانان و ورزشکاران کرمانشاهی در آوردگاه­ های مختلف جهانی، آسیایی و المپیک اشاره کرد و گفت: این استان چشمه جوشان و خروشان ورزش قهرمانی است و با فراهم نمودن امکانات و منابع برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد تا مسیر افتخار ورزشکاران به پشتوانه پیشکسوتان ادامه یابد.

رییس شورای عالی ورزش استان گفت: از پیگیری های مستمر مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان برای حل مشکلات باشگاه های ورزشی تشکر می کنم، زیرا با شیوع کرونا باشگاه های ورزشی تعطیل شدند و خسارات زیادی را متحمل شدند.

وی خطاب به قهرمانان، پیشکسوتان و دست اندرکاران اجرایی هیأت بدنسازی و پرورش اندام گفت: امروز این سند دست شماست، وقتی سند دست شماست یعنی الگو هستید و جوانان به کردار، رفتار وگفتار توجه می کنند و از منش پهلوانی نسل فعلی الگو می گیرند.

بازوند تصریح کرد: شما عزیزان سرمایه های بزرگی برای استان هستید و به عنوان خدمتگزار مشکلات باشگاه های ورزشی را پیگیری کنیم و به همین دلیل کارگروه تخصصی با حضور یکی از معاونین، مدیران دستگاه های اجرایی ذی ربط و نماینده ویژه استاندار تشکیل می شود.

برای مبارزه با کرونا باید انسجام و مشارکت جدی تر شکل گیرد

استاندار کرمانشاه در ادامه جلسه به وضعیت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: نزدیک به یکسال است نه تنها ایران بلکه دنیا گرفتار کرونا شده است و خسارت سنگینی را ایجاد کرده و در چنین شرایطی برای کاهش خسارات باید انسجام و وحدت مردمی شکل بگیرد.

مقام ارشد استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت و جانباختگان کرونا خاطرنشان ساخت: در کرونا سرمایه های ارزشمندی را از دست دادیم و بعضاً قهرمانان ورزشی نیز به دلیل کرونا جان خود را از دست دادند.

رییس ستاد مبارزه با کرونا استان گفت: اگر سخت گیری های برای تعطیلی باشگاه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، به دلیل لزوم حفاظت از جان مردم و این سرمایه هاست زیرا معلوم نیست کرونا چه زمانی تمام می شود و باید با رفتار جدید سعی کنیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه به خسارت های وارد شده به ورزش استان اشاره داشت و گفت: خسارت های اقتصادی حوزه ورزش قابل درک و حتماً در کمیته ای که تشکیل شده بروکراسی اداری را به حداقل می رسانیم که تسهیلات ارائه شده در کمترین زمان ممکن در اختیار باشگاه ها قرار گیرد.