به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بر اساس آمار های دانشگاه علوم پزشکی استان ظرف هفته اخیر آمارهای مراجعه کنندگان مبتلا به ویروس کرونا و شمار بستری های آن افزایش داشته که با ادامه این روند روزهای سختی را پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: برای مقابله با ادامه این روند باید کنترل ترددهای شبانه در شهرهای استان به ویژه در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران تشدید یابد.

استاندار تصریح کرد: درخواست منع تردد خودروهای غیر بومی به این استان نیز به زودی مطرح می شود زیرا که برخی شهرهای استان احتمال بازگشت به وضعیت نارنجی را دارند.

کلانتری ابراز داشت: عادی انگاری، برگزاری تجمعات و دورهمی های خانوادگی، تشییع جنازه ها، برگزاری مراسم عروسی و غیره در استان رونق گرفته است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که بیش از ۸۸ درصد فوتی های کهگیلویه و بویراحمد افراد بالای ۶۵ سال بوده اند و ارتباط جوانان با این گروه آسیب پذیر خطرناک خواهد بود.

 استاندار  عنوان کرد: بی رحمانه تری کار اقدام جوانانی است که بدون ماسک به ملاقات افراد مسن می روند.

کلانتری تاکید کرد: تمام توان خود را به کار بسته ایم که شرایطی برای مردم فراهم شود که با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در ماه پایانی سال اصناف راحت تر فعالیت کنند و زندگی مردم آسوده تر شود.

وی گفت: ستاد ملی کرونا در جلسه امروز برای شرایط اخیر کرونا در این استان هشدار داده است و باید بیش از گذشته مراقب باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرایط در شهرستان های گرمسیری به مراتب بدتر از شهرستان های سردسیری است به گونه ای که اقدام به برپایی تجمعات و دورهمی های گسترده می کنند.

کلانتری ادامه داد: از مردم و دستگاه های نظارتی و حاکمیتی انتظار داریم با هم افزایی از خیز پیک چهارم کرونا در استان جلوگیری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به افزایش تعداد بستری های کرونا در استان زنگ خطر شیوع کرونا در استان به صدا درآمده است.

احد جمالی تصریح کرد: کرونا در استان های همجوار به ویژه خوزستان، اصفهان و فارس خیز دوباره برداشته است و با توجه به مراودات مردم این استان با استان های همجوار باید بسیار مراقب وضعیت باشیم.