به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، فائزه موهبتی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه بیان کرد: امروزه هزینه‌های سرسام آور ازدواج‌های تشریفاتی باعث سر باز زدن بسیاری از جوانان از مقوله ازدواج است.

وی بیان کرد: در راستای ترویج ازدواج آسان، کارگاهی با حضور 20 جوان بیرجندی با همکاری سازمان مردم نهاد پویندگان میراث خاوران برگزار شد.

موهبتی بیان کرد: تغییر دیدگاه جوانان در رابطه با امر ازدواج و آگاهی بخشی به آنان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند در گرایش به ازدواج آسان و پایدار مؤثر واقع شود.

وی اظهار کرد: آشنایی با مهارت های خودشناسی، انتخاب همسر و معیار های آن، راه کار های تسهیل ازدواج، آشنایی با مبانی ازدواج از جمله محورهای این کارگاه بوده است.‌

معاون جوانان هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: آسیب های قبل از ازدواج و نقش مشاوره ی قبل از ازدواج و همچنین  ملاک‌ها و معیارهای یک ازدواج موفق را از دیگر محورهای آموزشی این کارگاه دانست.

بنا به گفته موهبتی کارگاه آموزشی پیش از ازدواج با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و با هدف ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان به مدت دو روز برگزار شده است.