به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسن جعفری در جلسه شورای اداری استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس از مدیران می‌خواهیم همکاری ویژه‌ای را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان داشته باشند.

وی ضمن تبریک روز روستا و عشایر به روستائیان، گفت: روستائیان و عشایر نقش اساسی در حوزه تولید دارند و به درآمد ناخالص ملی ما کمک می‌کنند، لذا توجه و مساعدت به این بخش باید در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی در همین رابطه افزود: یکی از مهم‌ترین خصیصه‌هایی که وزیر صمت در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در زمان مسئولیت استانداری خود در خراسان رضوی مطرح کردند، مهاجرت معکوس و توجه به روستا به عنوان محور اصلی این مثلث بود.

جعفری ادامه داد: باید مردم روستا تشویق شوند تا به حوزه‌های تولیدی برگردند و اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گسترش یابد. بر همین اساس امیدواریم با تلاش همه مدیران بتوانیم این مثلث اقتصادی را تداوم داده و اهداف آن را محقق کنیم.

وی در خصوص عدم جذب بودجه‌های تخصیصی توسط دستگاه‌های اجرایی استان گفت: این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدیران ملزم هستند برای تخصیص این اعتبارات برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به انتظار کادر درمان و ستاد مقابله با کرونای استان از مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: درصد استفاده مردم استان از ماسک ظرف یک ماه از ۸۲ به ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است که کاهش استفاده از ماسک سبب افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها می‌گردد، لذا می‌طلبد مردم عزیز استان حتما در استفاده از ماسک اهتمام ویژه‌ای را به عمل آورند.

جعفری اضافه کرد: همچنین اصلا قابل قبول نیست کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان ۶۲ درصد از ماسک استفاده کنند. بهرحال تمام ادارات استان باید نزدیک ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حوزه اداری استان از این نظر الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه باید نظارت‌ها و برخوردها در حوزه کرونا تشدید شود، گفت: آمارها نشان داده است که وقتی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و شستن دست‌ها با آب و صابون رعایت شده، شیب این بیماری منحوس نزولی شده است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: جهش تولید در همه حوزه‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد. در همین راستا برخی موانع و محدودیت‌ها را در حوزه‌های مختلف به راحتی می‌توان برطرف کرد و باید برای حصول به جهش، برنامه‌ریزی و اقدام مشهود صورت گیرد.