تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

شهربانو امانی رییس کمیته TOD در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین برنامه شهرداری تهران برای تحقق بودجه 99، اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه سال 97 و 98 شهرداری تهران را انقباضی پیش بینی کرده بودیم و شهرداری تهران هم برای بودجه 98 متمم بودجه آورده بود به همین دلیل قبل از شیوع کرونا بودجه سال 99 را با افزایش بیشتری پیش بینی کردیم.

وی افزود: اجرایی کردن زون های طرح تی او دی می تواند برای مدیریت شهری درآمد پایدار کسب کند. امیدوارم این تغییر رویکرد را شهرداری تهران در دستور کار خود داشته باشد و هرچه سریع تر نسبت به اجرای آن اقدام کند.

رییس کمیته TOD با اشاره به تاخیر در خصوص این طرح گفت: متاسفانه مطالعات تی او دی بعد از گذشت یک سال و نیم هنوز اجرایی نشده است.

امانی ادامه داد: با توجه به اینکه TOD یک رویکرد جدید و زیربنایی است من بر این عقیده ام که همه جوانب این طرح باید سنجیده شود و بعد نسبت به اجرای آن اقدام شود.

وی با بیان اینکه از سال اول دوره مدیریت شهری پنجم بحث ارزش افزوده و مالیاتی که از شهرداری های کلان شهرها سلب شده بود باعث شد یک پروسه سخت و طولانی برای اصلاح این قانون طی شود، افزود: با همه این محدودیت‌ها می‌بینیم که شهرداری در ارتباط با اصلاح امور و درآمدهای پایدار نسبت به گذشته بهتر عمل کرده است.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: امیدوارم شخص رییس جمهور و رییس ستاد ملی کرونا هزینه هایی که مدیریت شهری در زمینه کرونا انجام داده را جزء بوجه های قابل قبول در نظر بگیرد و آن را به شهرداری تهران پرداخت کند.

خبرنگار: مینا افسریان

برچسب‌ها