به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار" مرتضی میرزایی " اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا و مراجع قضائی مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط افرادی در کانال ها و صفحات مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق شدند، این افراد را که با تشکیل باندی 6 نفره اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران کرده بودند، شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: متهمان ضمن اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی با مهندسی اجتماعی و فریب عده ای از کاربران فضای مجازی با استفاده از سایت های غیر مجاز، اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی آنان می کردند.

سردار میرزایی اظهار کرد: با هماهنگی قضائی متهمان که ساکن شهرستان های "چالوس، قائم شهر، بابل، ساری و نور" بودند در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شدند .

وی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از کشف 320 عدد کارت عابر بانک متعلق به مال باختگان خبر داد و افزود: میزان کلاهبرداری این افراد بالغ بر 400 میلیارد ریال برآورد شده است .

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: مراقب افراد شیاد و کلاهبرداران حرفه ای در فضای مجازی باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس درمیان بگذارند.