به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان همزمان با روز جهانی گردشگری در گفتگو با خبرنگاران گفت: صنعت گردشگری در جهان معاصر، به عنوان یک بستر و گستره اجتماعی و فرهنگی و یکی از منابع قدرتمند اقتصادی و از جمله کانون های درآمدی و اشتغال درآمده و در برخی کشورها بنحوی برای این صنعت برنامه ریزی و سرمایه گذاری شده است که چرخ اقتصاد این کشورها را می چرخاند و در توسعه مناسبات بین کشورها یک پل ارتباطی مستحکم برای تقویت تعاملات بشمار می آید و در ادراک متقابل فرهنگ ها، سنت ها و آداب و آیین ها نقش بسزایی دارد.

او افزود: امسال با انتخاب شعار " گردشگری و توسعه روستایی" از سوی سازمان جهانی گردشگری در واقع بر این نکته بسیار مهم تاکید شد که بجز شهرها و مناطق شهری و صنعتی، امروز مناطق روستایی به عنوان جامعه ای مولد، دارای توانمندی های منحصر بفرد و کانونی مستعد و موثر بر تقویت و توسعه اقتصاد، اشتغال و تولید در صنعت گردشگری در مرکز توجه جهانیان قرار گرفته است.

استاندار اظهار داشت: توسعه گردشگری روستایی به عنوان یکی از برنامه های مهم شکوفایی اقتصادی در اغلب کشورهای جهان مورد توجه است و برنامه ها و استراتژی های مختلفی برای تقویت این بخش در راستای اعتلای اقتصادی این جوامع طرحریزی می شود.

وی ادامه داد: در متن رابطه روستا با گردشگران به عنوان مقصد گردشگری در عین حال مفهوم توانمند سازی جامعه روستایی و توسعه پایدار جوامع محلی نیز نهفته است و به منظور توسعه پایدار روستایی می توان در کنار فعالیت های کشاورزی، دامپروری و ... فعالیت هایی نظیر گردشگری را نیز گسترش داد.گردشگری روستایی منبع با ارزش اشتغالزایی و ایجاد درآمد است و می تواند وسیله ی مهمی برای توسعه ی اجتماعی - اقتصادی جوامع روستایی باشد و به حمایت از محیط زیست و فرهنگ روستایی و تولید درآمد و جذب سرمایه و اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و متنوع سازی اقتصاد بپردازد.

حسین زادگان تصریح کرد: مازندران که در واقع یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور است، قابلیت ها و استعدادهای ویژه و استثنایی برای توسعه صنعت گردشگری را در خود دارد و با وجود زمینه های مختلف این رشته نظیر مختصات اقلیمی و طبیعت متنوع، شیوه های گوناگون زیست و حیات فرهنگی، تاریخی، اکو توریسم، گردشگری سلامت و ... می تواند در سایه برنامه ریزی مدون به اقتصادی پویا در صنعت گردشگری دست پیدا کند.

استاندار افزود: یکی از مزیت های استان مازندران که بی شک نگین صنعت گردشگری این سامان است و با توجه به اقبال به آن در سال های اخیر در حال رویش و حرکت به سمت پویایی است، گردشگری روستایی و بومگردی است که پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت گردشگری و گردش اقتصادی و تقویت اشتغال و معیشت مردم در این مناطق را در خود دارد.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد: در یکی دو سال اخیر بویژه توجه خاصی به ایجاد بستر و زمینه های لازم برای شکوفایی گردشگری در استان در بخش های مختلف از جمله در روستاها و گردشگری دریایی شده است که می طلبد تا همه دلبستگان به این دیار برای سرمایه گذاری در این حوزه ها خصوصا احداث و راه اندازی اسکله های تفریحی در سواحل مازندران و توسعه بومگردی اهتمام نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد همگان در سایه هم دلی و هم افزایی ضمن حفاظت از جاذبه های ارزشمند و کم بدیل استان، در راستای رونق و اعتلای صنعت توریسم به ویژه در حوزه بوم گردی اهتمام نمایند تا بتوانیم سهم واقعی این صنعت را در شکوفایی اقتصادی مازندران تحقق بخشیم.