یک جراح قلب تأکید کرد: نگاه مردم به جراحی قلب باید تغییر کند و ترس کاذب از مشکلات آن باید در میان مردم از بین برود.

 

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از آستان‌نیوز، دکتر حمید هادی ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: متأسفانه آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی رو به افزایش است.
وی افزود: متأسفانه بیماران به دلایلی از قبیل استرس یا نگرانی و ترس از جراحی در زمان مناسب و به موقع به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و این دیدگاه باید در میان عوام تغییر کند.
این پزشک متخصص بیان کرد: از حدود 10 سال گذشته، سن بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی کاهش یافته و تعدادی از این بیماران به جراحی نیازمندند.
وی با بیان اینکه انجام نشدن جراحی، شیوع بستری‌های ناگهانی را به بار می‌آورد، اظهار کرد: معمولا بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند، بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون، قند و دیابت و... داشته‌اند؛ بنابراین می‌توان این توصیه کلی را داشت که افراد بالای 50 سال باید به صورت سالانه آزمایشات چکاپ را انجام دهند و تحت نظر پزشک متخصص باشند تا بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان به موقع و صحیح صورت پذیرد.
دکتر هادی تأکید کرد: باید توجه داشت که در صورتی که بیماران به موقع مراجعه نکنند و تشخیص و روند درمان در زمان مناسبی صورت نگیرد، بخش‌هایی از ماهیچه قلب از بین می‌رود؛ بنابراین تشخیص به موقع نکته‌ای حائز اهمیت در پیشگیری از روند گسترش بیماری است.