به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ جواد مرادی، رئیس جمعیت هلال احمر درمیان از برگزاری دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در حوادث حمل و نقل ویژه امدادگران برادر شهرستان خبر داد و افزود: در راستای این دوره، ۱۰ نفر از امدادگران طی مدت 50 ساعت آموزشی به صورت تئوری و عملی آموزش های لازم را فراگرفته اند.

وی شرح وظایف امدادگر، مدیریت صحنه، آشنایی با تجهیزات نجات در حوادث جاده ای، دوک چینی و تثبیت فیزیکی منطقه خطر را از جمله محورهای آموزشی دوره دانست و افزود: تریاژ در حوادث، ارزیابی و تثبیت وضعیت پزشکی مصدوم، کاربری کارگاه های نجات، رها سازی و خارج کردن مصدوم، تجهیزات آمبولانس و نحوه کاربری و حمل تخصصی مصدوم از دیگر مباحث آموزشی این دوره بوده است.

مرادی آموزش تخصصی و افزایش کارایی امدادگران در ماموریت ها و عملیات های امدادی را از جمله اهداف برگزاری دوره دانست و افزود: ورود امدادگران به درجه نجاتگری و هموار شدن مسیر پیش نیاز برای ورود به پایگاه های امداد و نجات بین شهری جمعیت از دیگر اهداف این دوره تخصصی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر درمیان با اشاره به اهمیت آموزش های تخصصی بیان کرد:  جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری دوره های تخصصی امداد و نجات، نیروهای متخصص را برای خدمت رسانی درحوادث آموزش می دهد.

بنا به گفته وی در پایان دوره، آزمون عملی و کتبی برای داوطلبان برگزار و به آن دسته از امدادگرانی که موفق به کسب نمره قبولی شدند، گواهینامه دوره تخصصی اعطاء می شود.