به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جریان بازدید از روند اجرای این باند تصریح کرد: برای تکمیل این باند به حدود۹۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر فرودگاه اردبیل به لحاظ مشخصات  فنی در حال ارتقا بوده و بهسازی باند اصلی فرودگاه از جمله این اقدامات است.

بهنام جو افزود: با اتمام عملیات بهسازی باند فرودگاه، پروازهای بیشتری را  در استان شاهد خواهیم بود و خدمت رسانی به گردشگران و مردم استان با کیفیت بهتر ارائه می شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به شکل تخصصی و بی نظیر انجام می شود، به طوری که  اقداماتی در روند آسفالت انجام شده که طول عمر آسفالت به ۳۰ سال برسد و در این مدت مشکل اساسی برای باند فرودگاه نخواهیم داشت.

بهنام جو به اقدامات دیگر در راستای تجهیز فرودگاه اردبیل اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان تامین اعتبار برای دستگاههای ناوبری فرودگاه و ارتقا و تقویت آیرلس اختصاص یافت.

وی گفت: در حال حاضر نیز کارشناسان در حال بررسی سایر نیازهای تجهیزاتی فرودگاه هستند که با شناسایی آن  ها ارتقا انجام شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در سال گذشته ترمینال اصلی فرودگاه افتتاح شد که در استان هایی با این وسعت جمعیتی و حتی دارای جمعیتی بیشتر از اردبیل ، چنین ترمینالی نداریم.

وی با اشاره به برقراری پروازهای فرودگاه پارس آباد از سال گذشته، افزود: در این فرودگاه نیز در راستای افزایش پرواز و هم تقویت مشخصات فنی آن تلاش می شود.

بهنام جو بیان کرد: مطالعات اولیه توسط شرکت فرودگاههای کشور به اتمام رسیده و بخش سوخت رسانی هم در حال تهیه بخش های اجرایی است.

وی تصریح کرد: با مدیریت مناسب مدیریت فرودگاههای استان از محل منابع داخلی، بهسازی محیطی این فرودگاه انجام می شود تا در سطح یک فرودگاه آبرومند ارائه خدمت کند.