استاندار گلستان از امضا تفاهم نامه ۳ جانبه با بنیاد برکت و شیلات گلستان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ دکتر زنگانه استاندارگلستان در آئین امضا تفاهم نامه ۳ جانبه با بنیاد برکت و شیلات گلستان با حضور دکتر ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت گفت: امضا تفاهم نامه ۷۰۰ میلیارد تومانی با بنیاد برکت موجب رونق تولید در حوزه آبزی پروری و اشتغال در مناطق محروم استان می شود.

وی افزود: طرح جامع توسعه متمرکز زنجیره تامین آبزی پروری در مدت ۳ سال ۱۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم را در گلستان فراهم می آورد.

زنگانه ادامه داد: از سرمایه گذاری بنیاد برکت در استان گلستان استقبال می‌کنیم و هرگونه پشتیبانی و حمایت را از این سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و در مسیر محرومیت زدایی خصوصاً در شهرستان گمیشان بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاثیر گذار هستند.

استاندار گلستان تصریح کرد: طرح پرورش ماهی در قفس و پن با استفاده از ظرفیت شرکت‌های تعاونی آغاز شده و باید مردم از مواهب دریا برخوردار شوند و در استان ۲۸ شرکت تعاونی در حوزه پرورش آبزیان فعال هستند کهو امیدواریم با این تفاهم نامه سه جانبه زنجیره تولید، تکمیل و زمینه ارزش تامین ارزش افزوده محصولات استان فراهم شود.

وی اظهار داشت: با توجه به استعدادهای کشاورزی و دامپروری موجود در استان و همچنین پروژه‌های حوزه کشاورزی در بنیاد برکت امیدواریم با بررسی تیم کارشناسی این بنیاد شاهد سرمایه گذاری در زمینه مزیت های نسبی استان باشیم.