مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از برداشت بیش از ۱۲۰ تن ماهی قزل آلا و کپور از استخرهای سردابی و گرمابی این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا محمدی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ تن ماهی قزل آلا از ۲۲ واحد پرورش ماهی سردابی و ۷۰ تن ماهی کپور از ۱۷ واحد پرورش ماهی گرمابی صید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: در مجموع ۲۰ درصد از استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان با مساحت ۲۵ هزار متر مربع به پرورش ماهیان گرمابی و سردابی اختصاص یافته است، که در آنها  ۷۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی و ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی رها سازی شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند: ماهی قزل آلای صید شده به تدریج و تا اردیبهشت سال آینده وارد بازار مصرف می شود و ماهیان کپور که در شهرستان مصرف زیادی ندارد با هماهنگی تعاونی‌ های آبزی پروری از پرورش‌ دهندگان خریداری و به بازارهای هدف مصرف مورد نظر ارسال می‌شود.

 مسئول شیلات جهاد کشاورزی زرند هم با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف ماهی در شهرستان، گفت: واحد شیلات شهرستان برنامه‌ های ویژه‌ای را جهت ترویج آبزی پروری و همچنین یک برنامه خاص با رویکرد ترویج مصرف ماهی با همکاری واحد ترویج و آموزش کشاورزی به شکل جشنواره پخت غذاهای دریایی در نظر گرفته شده است.

به گفته ابراهیمی این برنامه ها در قالب آموزش طبخ انواع روش‌های ماهی و میگو است، که متناسب با ذائقه‌ های متفاوت مخصوصا ذائقه‌ی کودکان در دستور کار قرار دارد و در آینده ای نزدیک این کارگاه‌ های عملی برای بانوان در مراکز ترویج جهاد کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان برگزار می شود.