مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فهرج از راه‌ اندازی ایستگاه حامیان کویر لوت به منظور معرفی این بیابان و حفاظت از این عرصه جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمید وحید زاده گفت: در ایستگاه حامیان بیابان لوت در فهرج، بروشورهای اطلاع‌ رسانی و اقدامات فرهنگی در زمینه نریختن زباله از طرف گردشگران و همچنین اثرات و پیامد ریختن زباله در کویر لوت و طبیعت به گردشگران ارائه می شود.

وی به اجرای مسابقه فیلم، عکس و نقاشی از جاذبه‌ های گردشگری شهرستان  فهرج به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی در این مسابقه شرکت کرده‌ اند و این مسابقه تا پایان تعطیلات نوروز امسال ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فهرج؛ اجرای مسابقات آفرود، شتر سواری، اسکی روی شن، موسیقی‌ های آئینی و سنتی در این منطقه باعث شده است که تعداد زیادی از مسافران به این منطقه سفر کنند. 

وحید زاده خاطر نشان کرد: نمایشگاه صنایع‌ دستی نیز در قالب ۲۰ غرفه در محور فهرج ـ زاهدان و فهرج ـ  چابهار برپا شده است که محصولات تولیدی هنرمندان این شهرستان را به معرض نمایش و فروش بازدید کنندگان گذاشته است.

گفتنی است؛ دشت لوت دشتی بیایانی در جنوب شرقی ایران است. این دشت، با مساحتی بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع (شامل عرصه و حریم) در بین بخش‌ هایی از استان های: کرمان، سیستان و بلوچستان و زاهدان قرار دارد و با مساحتی در حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر، حدود ۱۰ درصد از وسعت خاک ایران را دربر گرفته‌ است.

کویر لوت، بیست و هفتمین بیایان بزرگ دنیا به شما می رود. کویر لوت به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران و بیست‌ و یکمین اثر کشورمان یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ازسوی کمیته جهانی یونسکو ثبت جهانی شد.