مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان از کشف و امحاء بیش از ۱۰۰ کیلوگرم کشک و مقادیری روغن حیوانی فاسد و کپک زده طی بازرسی های مستمر این دانشکده در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان؛ دکتر رضوی نسب گفت: طی بازدید های مستمر بازرسان و کارشناسان مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان در ایام تعطیلات نوروز ١۴٠١ که از چندین کارخانه لبنی در شهرستان سیرجان صورت گرفت؛ بیش از ۱۰۰ کیلوگرم کشک و مقادیری روغن حیوانی فاسد و کپک زده کشف و پس از صورتجلسه معدوم شدند.

وی در ادامه افزود: در ادامه بازرسی ها همچنین نسبت به شرایط بهداشتی نامناسب و عدم حضور مسئول فنی به کارخانه متخلف تذکر جدّی داده شد.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان در خبر دیگری افزود: در ادامه بازرسی های مستمر نوروزی که از چندین واحد لبنی، تولیدی نان، تولیدی سبزیجات، انبار پخش مواد غذایی، فروشگاه های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، کترینگ صنعتی غذایی و داروخانه ها به عمل آمد؛ تخلفاتی نسبت به عدم رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی مشاهده و صورتجلسه شد.

دکتر رضوی خاطر نشان کرد: در مورد واحدهای لبنی نسبت به اخذ پروانه های لازم بهداشتی تذکر جدّی داده و مقرر شد در صورت عدم اقدام لازم پس از تعطیلات نوروز؛ واحدهای بدون پروانه پلمب شوند. همچنین در یک واحد کترینگ صنعتی، مقداری روغن چند بار مصرف مشاهده و پس از صورتجلسه در فاضلاب تخلیه و تذکر جدّی داده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کترینگ های غذایی در حوزه نظارتی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی سیرجان می باشند، در خصوص دریافت پروانه های بهداشتی و بکارگیری متخصص فنی بهداشتی (مسئول فنی) باید حساسیت های لازم را داشته باشند تا بتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان با تاکید بر اینکه همشهریان محترم نسبت به تخلفات بهداشتی بی تفاوت نباشند، از آنان درخواست کرد که نسبت به بررسی برچسب محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی، تاریخ تولید و انقضا محصولات و نیز مشاهده تخلفات بهداشتی، حساسیت لازم را داشته باشند و چنانچه هر گونه تخلفی در حوزه های بهداشتی مشاهده کردند با تلفن ثابت به شماره ١٩٠ گزارش کنند.

الهه رهنما