تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از پیش بینی تولید ۳۴۵ هزار تن گوجه بهاره در هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد و گفت: ورود گوجه این منطقه به بازار قیمت این محصول را متعادل می کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید برخوری سطح زیرکشت گوجه فرنگی را در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان ۹ هزار و ۵۳۵ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: برداشت گوجه در این منطقه از نیمه نخست فروردین در شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب آغاز شده و تا خرداد ماه سال جاری ادامه دارد.

وی به افزایش قیمت گوجه فرنگی در تهران اشاره و تصریح کرد: روانه شدن گوجه های این منطقه به بازار موجب پایین تر آمدن قیمت گوجه فرنگی در کشور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت همزمان ۷ محصول دیگر در منطقه جنوب کرمان خبر داد و این محصولات را شامل هندوانه، سیب زمینی بهاره، گوجه بهاره، پیاز بهاره، خربزه، طالبی و گرمک برشمرد.

برخوری به شروع فصل برداشت هندوانه در جنوب کرمان اشاره کرد و سطح زیر کشت این محصول را در این منطقه ۹ هزار و ۸۵۰ هکتار با پیش بینی تولید ۳۶۴ هزار و ۴۵۰ تن عنوان کرد.

وی همزمانی برداشت گوجه در جنوب و محصولات کشاورزی خوزستان را دلیل کمبود کامیون و در نتیجه افزایش قیمت حمل و نقل محصولات کشاورزی اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی این منطقه به کشت سیب زمینی بهاره اختصاص یافته است، از پیش بینی تولید ۳۵۱ هزار و ۱۲۰ تن محصول سیب زمینی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

برخوری به تولید پیاز بهاره در منطقه جنوب کرمان اشاره و سطح زیر کشت این محصول را ۸ هزار و ۵۷۴ هکتار با پیش بینی تولید ۴۷۱ هزار و ۵۷۰ تن اعلام کرد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت خربزه اختصاص یافته است، از پیش بینی تولید ۵۲ هزار و ۱۵۰ تن محصول خربزه در جنوب این استان خبر داد.  

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان سطح زیر کشت محصول طالبی در این منطقه را ۲۴۰ هکتار با پیش بینی تولید ۶ هزار و ۲۴۰ تن اعلام کرد.

برخوری با بیان اینکه ۱۸۰ هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به کشت محصول گرمک اختصاص یافته است، از پیش بینی تولید چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول در این منطقه خبر داد.

شایان ذکر است؛ قیمت یک کیلو گوجه فرنگی در جنوب کرمان بین ۷ تا ۹ هزار تومان برآورد شده است.