در دیدار سرپرست سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، با مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، بر ضرورت تأمین امکانات مورد نیاز و تجهیزات حفاظت فردی آتش‌ نشانان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، ابراهیم بابایی در دیدار با علی شهسواری مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد سازمان آتش‌ نشانی در مدیریت سوانح شهری، بر اهمیت و ضرورت هماهنگی‌ های لازم در مدیریت سوانح شهری در استان تأکید کرد. 

علی شهسواری در این دیدار، ضمن تقدیر از آتش‌ نشانان شهر کرمان، گفت: آتش‌ نشانی جزء مشاغل سخت است و آتش‌نشان ها با خطرات زیادی مواجه هستند و با مهارت و اقدام به‌ موقع خویش نقش مؤثری در نجات حادثه‌ دیدگان دارند.

وی در ادامه، خاطر نشان کرد: کار آتش‌ نشانان پرحادثه و سرشار از عشق به مردم و ایثار است؛ آنها با فداکاری کامل در جهت خدمت به همنوع خود انجام وظیفه می‌ کنند، که شایستۀ قدردانی است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، بیان کرد: آموزش همگانی موارد ایمنی و پیشگیری از حوادث، باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود، چرا که این آموزش‌ ها قطعاً در کاهش حوادث و خطرات ناشی از آن نقش موثری خواهد داشت. 

شهسواری با بیان این مطالب، تصریح کرد: با توجه به اهمیت آموزش همگانی، این اداره کل آمادگی همکاری با شهرداری کرمان در خصوص ساخت مرکز آموزش ایمنی و آتش‌ نشانی در شهر کرمان به‌ عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش ایمنی وآتش‌نشانی در استان را دارد.

وی با تأکید بر ضرورت تأمین امکانات مورد نیاز و تجهیزات حفاظت فردی آتش‌ نشانان، یادآور شد: هماهنگی‌ های لازم جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان آتش‌ نشانی در حال انجام است.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان، در خاتمه، یادآور شد: همواره باید تلاش کرد آتش‌ نشانان ضمن حفظ سلامت خود، با کسب و به‌ روز رسانی مهارت‌ ها در کنترل آسیب‌ های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی برای سازمان، جامعه و شهر کرمان مفید و موثر باشند .

شایان ذکر است؛ در انتهای این مراسم، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان در این دیدار، از تلاش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در راستای آموزش آتش‌ نشانان در سطح استان کرمان با اهدای لوح، از آنان تقدیر کرد.