در راستای تاکید مقام معظم رهبری پیرامون افزایش جمعیت، همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» در تالار مهرگان فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، در ابتدای این همایش که با هدف تربیت کنشگر جمعیت با حضور جمعی از بانوان و آقایان علاقه‌مند تشکیل شد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، به بیان اهداف اجرای این همایش پرداخت.

 عفت پدرام‌فر با اشاره به اینکه تعالی خانواده و افزایش جمعیت یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و ایشان طی سال‌های اخیر به کرات در فرمایشات‌شان، خطرات کاهش جمعیت را گوشزد کرده‌اند و مسئولان امر را به اتخاذ سیاست‌هایی برای افزایش نرخ باروری دعوت کرده‌اند، گفت: ضرورت این امر مهم سبب شد تا با برنامه ریزی مناسب، همایش تربیت مربی با دعوت از اساتید شاخص این حوزه طراحی شود.

نخستین جلسه از همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» با حضور حجت الاسلام محمدتقی شفیعی (پژوهشگر و نویسنده کابوس سالمندی)، حجت حاجی کاظم(پژوهشگر حوزه حیات جنین، دانش‌آموخته سیاستگذاری فرهنگی) و خانم دکتر باقری(عضو هیئت علمی دانشگاه و دکترای بهداشت باروری) به عنوان اساتید دوره در قالب ۳ همایش برگزار شد.

آسیب‌های تک فرزندی، بررسی علمی ابعاد فاجعه سقط جنین و همچنین تشریح وضعیت فعلی فرزندآوری در ایران و کاشان، تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری، بیان راهکارهای عملیاتی برای تشویق مردم به فرزندآوری از جمله سرفصل‌های آموزشی دوره تربیت مربی کنشگر جمعیت بود که به منظور افزایش جمعیت و تشویق جوانان به فرزندآوری برگزار شد.

همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان اجرا شد و دومین جلسه‌ی آن نیز روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه با حضور اساتید شاخص کشوری در فرهنگ‌سرای مهر برگزار خواهد شد.