برگزاری همایش تعالی خانواده و جوانی جمعیت با هدف تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری در فرهنگ‌سرای مهر کاشان

در راستای تاکید مقام معظم رهبری پیرامون افزایش جمعیت، همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» در تالار مهرگان فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، در ابتدای این همایش که با هدف تربیت کنشگر جمعیت با حضور جمعی از بانوان و آقایان علاقه‌مند تشکیل شد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، به بیان اهداف اجرای این همایش پرداخت.

 عفت پدرام‌فر با اشاره به اینکه تعالی خانواده و افزایش جمعیت یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و ایشان طی سال‌های اخیر به کرات در فرمایشات‌شان، خطرات کاهش جمعیت را گوشزد کرده‌اند و مسئولان امر را به اتخاذ سیاست‌هایی برای افزایش نرخ باروری دعوت کرده‌اند، گفت: ضرورت این امر مهم سبب شد تا با برنامه ریزی مناسب، همایش تربیت مربی با دعوت از اساتید شاخص این حوزه طراحی شود.

نخستین جلسه از همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» با حضور حجت الاسلام محمدتقی شفیعی (پژوهشگر و نویسنده کابوس سالمندی)، حجت حاجی کاظم(پژوهشگر حوزه حیات جنین، دانش‌آموخته سیاستگذاری فرهنگی) و خانم دکتر باقری(عضو هیئت علمی دانشگاه و دکترای بهداشت باروری) به عنوان اساتید دوره در قالب ۳ همایش برگزار شد.

آسیب‌های تک فرزندی، بررسی علمی ابعاد فاجعه سقط جنین و همچنین تشریح وضعیت فعلی فرزندآوری در ایران و کاشان، تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری، بیان راهکارهای عملیاتی برای تشویق مردم به فرزندآوری از جمله سرفصل‌های آموزشی دوره تربیت مربی کنشگر جمعیت بود که به منظور افزایش جمعیت و تشویق جوانان به فرزندآوری برگزار شد.

همایش «تعالی خانواده و جوانی جمعیت» طی همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و امور بانوان فرمانداری ویژه کاشان اجرا شد و دومین جلسه‌ی آن نیز روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه با حضور اساتید شاخص کشوری در فرهنگ‌سرای مهر برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha