عناوین مجله سلامت

آخرین خبرها

تازه‌ترین‌های رژیم غذایی

ادامه مقالات

  • چه زمانی غذا بخوریم تا وزنمان کم شود؟

    چه زمانی غذا بخوریم تا وزنمان کم شود؟

    خوب غذا خوردن لزوما فقط به معنای تمرکز بر روی رژیم غذایی مناسب نیست؛ زمانی که غذا می‌خورید (یا نمی‌خورید) هم می‌تواند تفاوت زیادی در سلامتی شما ایجاد کند.

  • چه موادغذایی باعث کاهش انرژی می‌شوند؟

    چه موادغذایی باعث کاهش انرژی می‌شوند؟

    طبیعی است که سطح انرژی در طول روز کمی کاهش یابد اما عوامل مختلفی نیز از جمله میزان خواب، استرس، سطح فعالیت بدنی و غذاها نیز می‌توانند بر این امر تأثیر بگذارند.

  • پنج خوراکی معجزه‌آسا برای چربی‌سوزی

    پنج خوراکی معجزه‌آسا برای چربی‌سوزی

    برخی از مواد غذایی به ما در سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند.

  • واقعیت‌های چربی‌سوزی

    واقعیت‌های چربی‌سوزی

    تولیدکننده‌هایی که سعی دارند محصولات خود را به شما بفروشند اغلب باورهای غلطی را دربارهٔ چربی‌سوزی تبلیغ می‌کنند. آنها می‌خواهند شما باور کنید که محصول آنها با افزایش متابولیسمتان به شما کمک می‌کند وزن کم کنید. در واقع، اشتباه بودن این باورها به اثبات رسیده است و با آگاه شدن نسبت به آنها می‌توانید به روشی درست چربی بسوزانید و لاغر شوید.

  • مواد غذایی مفید برای سلامت جسم و ذهن

    مواد غذایی مفید برای سلامت جسم و ذهن

    اگر اغلب احساس نگرانی و بدخلقی می‌کنید بد نیست نگاهی به رژیم غذایی روزانه‌تان بیندازید. شاید تعجب کنید اگر بدانید غذاهایی که می‌خورید چه اثری بر روح و روانتان می‌گذارند.

  • مواد غذایی ضد خستگی را بشناسید

    مواد غذایی ضد خستگی را بشناسید

    برخی از مواد غذایی که مصرف می‌کنید هم مانند مکمل‌های غذایی می‌توانند برچسب «مفید برای سلامتی» بخورند، چون سرشار از مواد مغذی هستند که خاصیت ضدخستگی دارند.

  • بهترین ساعات روز برای خوردن وعده‌های غذایی

    بهترین ساعات روز برای خوردن وعده‌های غذایی

    عادت کردن به خوردن وعده‌های غذایی در ساعات مشخصی از روز، بخشی از یک سبک زندگی سالم است. بدن دارای سیستمی از تایمرهای بیولوژیکی در هر سلول می‌باشد که برنامه‌ی خواب، ترشح هورمون‌ها، عملکرد قلب و حتی خوردن را کنترل می‌کنند.

  • تغذیه در کودکان کم وزن چگونه باشد؟

    تغذیه در کودکان کم وزن چگونه باشد؟

    تغذیه کودک با توجه به اهمیت بالای رژیم غذایی برای رشد و سلامتی، برای مادران و مراقب کودک مورد توجه است. اما باید به خاطر داشته باشیم همزمان با رشد تدریجی کودک، عادات غذایی او نیز تغییر می ‌کند.

  • مصرف کدام چربی برای لاغری مناسب است؟

    مصرف کدام چربی برای لاغری مناسب است؟

    آیا غذای سالم یک غذای بدون چربی است؟ آیا برای کاهش وزن باید تا حد امکان چربی‌ها را از رژیم غذایی حذف کرد؟ در این مقاله ضمن اشاره به نقش چربی‌ها در رژیم غذایی و میزان اشتها به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

  • اثرات مفید این مواد غذایی در وعده صبحانه بر بهبود فعالیت مغز

    اثرات مفید این مواد غذایی در وعده صبحانه بر بهبود فعالیت مغز

    گنجاندن این مواد غذایی در وعده صبحانه می‌تواند عاملی برای "ارتقای وضعیت مغزی" فرد در طول روز باشد.

  • مواد غذایی مفید جهت سلامت مفاصل

    مواد غذایی مفید جهت سلامت مفاصل

    متخصصان تغذیه در مورد رژیم غذایی برای بهبود سلامت مفاصل، توصیه هایی ارائه کرده و هشدار داده اند که ضعف مفاصل و استخوان ها می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

  • مفیدترین نوشیدنی برای کاهش روند پیری

    مفیدترین نوشیدنی برای کاهش روند پیری

    یک متخصص تغذیه آمریکایی، محصولی را نام برد که به کند کردن پیری کمک می کند.

  • خواص و مضرات روغن آفتابگردان

    خواص و مضرات روغن آفتابگردان

    روغن‌ها جایگاه مهمی در رژیم غذایی امروزی ما دارند و بسیاری از غذاهایی که می‌خوریم حاوی روغن‌های مختلفی هستند. روغن‌های گیاهی به‌دلیل داشتن چربی اشباع‌نشده کمتر، سهولت تولید و هزینۀ پایین‌تر، بسیار پرمصرف هستند. . در این مطلب به بررسی خواص و ضررهای روغن گیاهی آفتابگردان می‌پردازیم.

  • رژیم هندی | بهترین رژیم غذایی کاهش وزن هندی

    رژیم هندی | بهترین رژیم غذایی کاهش وزن هندی

    غذاهای هندی به دلیل دارا بودن ادویه جات تند ، گیاهان تازه و طیف گسترده ای از طعم های غنی معروف هستند.گرچه رژیم ها و ترجیحات در سرتاسر هند متفاوت است.

  • ارتباط و تاثیر رژیم غذایی بر شدت علائم کووید-۱۹

    ارتباط و تاثیر رژیم غذایی بر شدت علائم کووید-۱۹

    نتایج تحقیقات جدید حاکی از تاثیر نوع رژیم غذایی بر شدت و خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می باشد