معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت : امروزه ۶۰ تا ۷۰ درصد از سبد هزینه ای خانوار  به هزینه مسکن اختصاص دارد و این مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،  سید محمد شعاعی شامگاه چهارشنبه با حضور در نشست خبری راه و شهرسازی با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه تولید مسکن در دولت سیزدهم یکی از تکالیفی است به دستگاه ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: تولید مسکن یکی از وعده های دولت سیزدهم است  و منابع مالی و زیرساخت‌های مربوطه در جریان ساخت این پروژه دخیل است.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از مهم ترین مسائل جامعه ما است، افزود:  امروزه ۶۰ تا ۷۰ درصد از سبد هزینه ای خانوار  به هزینه مسکن اختصاص دارد و این مطلوب نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش حاکمیتی باید به این باشد که این ۶۰ الی ۷۰ درصد هزینه را کاهش دهد افزود : باید سیاست هایی داشته باشیم تا این دغدغه مردم را کاهش دهیم تا بتوانیم چالش های بعدی را مدیریت کنیم تا به سمت ثبات و پایداری مسائل معیشتی مردم برسیم .

شعاعی با بیان اینکه استان زنجان در نهضت ملی مسکن پیشرو است، افزود: همچنان دغدغه‌های زیاد و هماهنگی های زیادی داریم که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه تحویل واحد های مسکونی به متقاضیان با کمترین هزینه از اهداف ما است، افزود: قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن به نسبت کمتر از واحد های خصوصی است.

این مسئول با اشاره به اینکه تجربیات یک نوع ضعف و قوت است افزود : ماحصل و خروجی آن در طرح نهضت ملی مسکن تعللی از پارامتر ها در بحث قیمت و زمان است.