مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از تداوم امدادرسانی به مناطق سیل زده غرب استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از مازندران؛ دکتر غلامعلی فخاری افزود: بارش باران در مناطقی از شهرستانهای نور، آمل، تنکابن و چالوس منجر به آبگرفتگی معابر و منازل مردم شد که تیمهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در اسرع وقت برای کمک به متاثرین از این حادثه به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به بارش های سیل آسا و جاری شدن سیلاب در مناطق مختلف مازندران اظهار داشت: بیشترین مناطق آسیب دیده در غرب استان شامل شهرستان های چالوس در روستاهای دلیر، الیت، واسپول، چهارباغ، انگوران، مچر، فشکور، ساتره، پل اوشن، مکارود و در آمل در روستاهای بایجان، دوراهی تاندل، بعد ار تونل شماره 9، کاردیچال، شهرستان نور در روستاهای مرج، یال رود، حطر وهمچنین شهرستان تنکابن در روستای هالوکله بوده است.

وی با اشاره به امدادرسانی 1094 خانوار شامل 3462 نفر در سیل غرب استان، ادامه داد: تاکنون 100 بسته غذایی، 128 تخته پتو، 28 تخته موکت، 900 بسته آب معدنی، 50 کیلو نایلون، 200 قرص نان و سایر ملزومات بهداشتی و شوینده در میان خانوارهای متاثر از سیلاب توزیع شده است.

وی گفت: تخلیه آب از منازل ساکنان متاثر از سیلاب و اسکان اضطراری و انتقال افراد به مناطق امن، توزیع بسته های غذایی و سایر ملزومات از جمله اقدامات انجام شده در این عملیات بوده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: در پی جاری شدن سیلاب در مناطقی از غرب استان و مسدود شدن محورهای مواصلاتی به ویژه در ارتفاعات و مناطق روستایی و کوهستانی، بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر استان مازندران در فرودگاه نوشهر مستقر شد تا در صورت نیاز عملیات امدادهوایی نیز به سرعت در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر استمرار حضور تیمهای امدادی جمعیت هلال احمراستان در منطقه تصریح کرد: تا هر زمان که نیاز باشد عملیات امداد و نجات ادامه خواهد داشت و همه نیروها و عوامل امدادی نیز در منطقه حضور دارند.