معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا در سیرجان، وضعیت قرمز خودنمایی می کند، گفت: واکسن گریزی، فرش قرمزی برای جولان کرونا و انتشار اطلاعات نادرست، دمیدن در آتش کروناست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر موقری پور در این رابطه، گفت: متأسفانه این روزها با انتشار فایل های مختلف صوتی و تصویری در گروه ها و شبکه های اجتماعی با بهانه های اثبات نشده، بی اساس و کلیشه ای، تلاش گسترده ای برای منصرف کردن مردم از تزریق و تکمیل برنامه واکسیناسیون شان علیه بیماری کرونا صورت می گیرد.

وی افزود: تمامی واکسن ها مؤثر هستند و این اثربخشی را  به وضوح در عدم ابتلای سخت و کاهش فوتی های کرونایی دیده ایم، اما با گذشت زمان میزان اثر واکسن ها در بدن افراد کاهش پیدا کرده و احتیاج به تزریق دوز بوستر (تقویت کننده) است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان، تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، تکمیل واکسیناسیون، برقراری تهویه مناسب، رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تأثیر زیادی در کاهش موارد ابتلا به زیرسویه های جدید اومیکرون دارد.

دکتر موقری ابراز داشت: هر فردی علائم سرماخوردگی همچون آبریزش بینی، عطسه، سرفه، بدن درد، تب و لرز دارند آن را اومیکرون تلقی کند و حتی اگر تست کرونای آن ها منفی و عدم ابتلای به کرونا در آن ها به اثبات برسد.

وی متذکر شد: مبتلایان همچنان بهداشت فردی و خود قرنطینگی را رعایت کنند، همچنین پس از گذشت ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن کرونا بایستی دوز تقویتی این واکسن تزریق شود.