مدیر کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان گفت: به زودی رویداد استارت‌ آپ ویکند گردشگری با مشارکت پارک علم و فناوری این استان در کرمان برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی در نشست با مسئولان دانشگاه‌ های علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و همچنین پارک علم و فناوری استان کرمان، گفت: برنامه‌ های دو جانبه مراکز علمی و اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی در استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی افزود: برگزاری دوره‌ های پودمانی مرمت و صنایع‌ دستی از مهر ماه امسال و رویدادهای شتاب و استارت‌ آپ‌ های گردشگری و صنایع‌ دستی را می‌توان جزء اولویت‌ های اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی و مراکز علمی این استان قرار داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان اظهار داشت: دانشجویان مرتبط برای شناسایی، مستند سازی و تهیه پرونده‌ های ثبتی در حوزه‌ های ملموس و نا ملموس همکاری می‌ کنند.

فعالی تصریح کرد: برگزاری دوره‌ های احیای مشاغل حوزه صنایع‌ دستی و رشته‌های هنری منسوخ شده و چاپ و نشر کتب و نشریات مرتبط با حوزه‌ های مختلف میراث‌ فرهنگی از جمله برنامه‌ های پیش رو برای سال‌ های آینده است.

وی از انجام پژوهش‌ های مشترک در زمینه قنات و گردشگری آب خبر داد و عنوان کرد: هدایت رساله‌ های مقطع دکتری در مسیر پژوهش‌ های مورد نیاز و کاربردی در ۳ حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از اولویت‌ های اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان کرمان است که به زودی اجرایی می‌ شود.

:مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان خاطر نشان کرد: همچنین هدایت ایده‌ ها در مسیر صحیح تجاری‌ سازی از طریق ارائه آموزش‌ های لازم و برگزاری دوره‌ های مرتبط در حوزه‌ های مختلف میراث‌ فرهنگی از دیگر برنامه‌ های مشترک اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی با دانشگاه‌ های مرتبط است.