مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از رهاسازی ۴۹۶ دستگاه خودروی گرفتار شده در سیلاب اخیر استان کرمان طی ۹ روز عملیات‌ های امداد و نجات این جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر استان کرمان، رضا فلاح با اشاره به ۹روز عملیات امداد رسانی در مناطق متاثر از پدیده مانسون در نقاط مختلف استان، گفت: نیروهای هلال احمر تاکنون ۴۹۶ دستگاه خودروی گرفتار در سیل را رهاسازی کردند.

وی در ادامه افزود: : امداد رسانی جمعیت هلال احمر به بیش از ۸ هزار و ۳۸۰ نفر حادثه دیده از سیل، اسکان امن ۸۸۰ نفر، تخلیه آب ۴۶۹ واحد مسکونی و امدادرسانی به ۷ مصدوم از دیگر اقدامات انجام شده توسط امدادگران این جمعیت در سیلاب استان کرمان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، با اشاره به حضور ۶۹۰ امدادگر و نجاتگر در عملیات امدادرسانی سیل تصریح کرد: تا کنون ۲ هزار و ۱۲۷ بسته غذایی(۷۲ ساعته)، یک هزار و ۵۷۵ کیلوگرم نایلون، ۲ هزار و ۷۶ تخته پتو، ۶۶۲ تخته موکت، یک هزار و ۱۷۰ بطری آب معدنی، ۱۶۶ دستگاه چادر امدادی و سایر اقلام زیستی در بین حادثه دیدگان از سیل در سراسر استان کرمان توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده است.

رضا فلاح بیان کرد: بیشترین امداد رسانی در شهرستان رفسنجان بوده که ۲ هزار و ۶۵۰ حادثه دیده در ۲۸ شهر و روستا از خدمات جمعیت هلال احمر در این شهرستان بهره‌ مند شدند.

به‌گفته وی، عملیات امداد و نجات و تخلیه آب در مناطق آسیب دیده از سیلاب‌ های اخیر ادامه دارد.