رئیس پلیس فتا استان کرمان از دستگیری عامل درج آگهی جعلی اجاره ویلا از طریق سایت دیوار در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا رضایی، گفت: در پی تشکیل پرونده های زیادی در پلیس فتا مبنی کلاهبرداری از طریق درج آگهی های جعلی اجاره ویلا در سایت دیوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.


وی افزود : در این روشی، فرد کلاهبردار ویلاها و منازل جعلی را که وجود فیزیکی نداشتند، با قیمت پایین تر از عرف بازار در سایت دیوار با شرط پرداخت بیعانه اجاره میداد. متقاضیان ویلا و منازل مسکونی پس از مشاهده این آگهی ها در سایت دیوار و با خوشحالی از قیمت پایین آن، بلافاصله اقدام به واریز وجه بیعانه به حساب فروشنده(کلاهبردار) می کردند، اما پس از مراجعه به نشانی اعلامی برای مشاهده ویلا، متوجه می شدند که این آگهی ها جعلی بوده و از آنان کلاهبرداری شده است.


رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده و با یک سری تحقیقات در فضای سایبری، متهم را شناسایی و دستگیر کردند، تاکید کرد: شهروندان مراقب باشند برای انجام هر نوع معامله از طریق سایت دیوار و سایت های مشابه و خرید هر نوع کالا از طریق فروشگاه های اینترنتی، حتما پس از دریافت و مشاهده کالا و بررسی کیفیت آن، اقدام به واریز وجه نموده و از واریز هرگونه وجه با عنوان بیعانه خودداری کنند.