کودک یک ماهه شهرستان فسا استان فارس که در زمان خوردن شیر مادر دچار انسداد راه هوایی شده بود، با همکاری والدین و آموزش های رفع انسداد راه هوایی بصورت تلفنی توسط خانم کاظمی میرکی کارشناس خبره و توانمند ستاد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از فارس،رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت : روز گذشته طی تماس تلفنی با ستاد عملیات و مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فسا مبنی بر انسداد راه هوایی نوزاد یک ماهه، خانم کاظمی میرکی از کارشناسان توانمند ستاد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ ضمن اعزام یک دستگاه آمبولانس و تیم عملیاتی از پایگاه اورژانس دو شهری به محل ماموریت و با توجه به اهمیت زمان با آموزش مانور های رفع انسداد راه هوایی از طریق تلفن به والدین، نوزاد را از مرگ نجات داد.
غلامعلی حیدری افزود: تکنسینهای اورژانس اعزام شده به ماموریت نیز وضعیت تنفس و راه هوایی کودک را بررسی کرده بودند که حال این کودک مساعد و علایم حیاتی طبیعی بود.
وی از خانم کاظمی میرکی بخاطر عملکرد تحسین برانگیز در آموزش به والدین و نجات جان نوزاد قدردانی کرد.
در دهم مرداد ماه نیز کودک یکساله فسایی که بر اثر بلع جسم خارجی دچار انسداد راه هوایی شده بود، با همکاری والدین و آموزش های رفع انسداد راه هوایی بصورت تلفنی توسط خانم میری کارشناس خبره و توانمند ستاد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نجات یافته بود.
خبرنگار: جمشید غضنفری