نجات نوزاد یک ماهه فسایی با آموزش به موقع به والدین

کودک یک ماهه شهرستان فسا استان فارس که در زمان خوردن شیر مادر دچار انسداد راه هوایی شده بود، با همکاری والدین و آموزش های رفع انسداد راه هوایی بصورت تلفنی توسط خانم کاظمی میرکی کارشناس خبره و توانمند ستاد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از فارس،رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت : روز گذشته طی تماس تلفنی با ستاد عملیات و مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فسا مبنی بر انسداد راه هوایی نوزاد یک ماهه، خانم کاظمی میرکی از کارشناسان توانمند ستاد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ ضمن اعزام یک دستگاه آمبولانس و تیم عملیاتی از پایگاه اورژانس دو شهری به محل ماموریت و با توجه به اهمیت زمان با آموزش مانور های رفع انسداد راه هوایی از طریق تلفن به والدین، نوزاد را از مرگ نجات داد.
غلامعلی حیدری افزود: تکنسینهای اورژانس اعزام شده به ماموریت نیز وضعیت تنفس و راه هوایی کودک را بررسی کرده بودند که حال این کودک مساعد و علایم حیاتی طبیعی بود.
وی از خانم کاظمی میرکی بخاطر عملکرد تحسین برانگیز در آموزش به والدین و نجات جان نوزاد قدردانی کرد.
در دهم مرداد ماه نیز کودک یکساله فسایی که بر اثر بلع جسم خارجی دچار انسداد راه هوایی شده بود، با همکاری والدین و آموزش های رفع انسداد راه هوایی بصورت تلفنی توسط خانم میری کارشناس خبره و توانمند ستاد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نجات یافته بود.
خبرنگار: جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha