رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه سفر به استان کرمان، گفت: عدالت در پرداخت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی باید رعایت شود و طرح تعیین وضعیت نیروها در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا ) از کرمان؛ میثم لطیفی که بامداد ۷ شهریور با استقبال استاندار کرمان، معاون توسعه استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وارد کرمان شده است، صبح امروز دوشنبه به مقام شامخ شهیدان و سردار حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

وی در جمع خبرنگاران و مسئولین گفت: فارغ از نوع رابطه استخدامی، عدالت در پرداخت نیروها باید رعایت شود و شرکت‌ ها قانون کار را در پرداخت‌ ها لحاظ کنند.

معاون رئیس جمهور در خصوص تعیین تکلیف نیروهای حجمی، شرکتی و قراردادی عنوان کرد: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال پیگیری است

لطیفی تصریح کرد: به دلیل پیچیدگی و گستردگی که این طرح دارد، باید کارشناسی شود تا در مورد تدوین و تصویب آن دقت بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: البته برداشت ما این است که ظرفیت‌ های قانونی فعلی پاسخگوی حل بسیاری از مشکلات هست و اگر ظرفیت‌ های مغفول به خوبی استفاده شوند، بخش عمده‌ ای از مشکلات حل می‌ شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: از نکات ابهام موضوع بسته به نوع تعریف از نیروی شرکتی و تعامل آنها با دستگاه‌ های اجرایی، تعداد نیروها است که دایره شمول و تعدادشان متفاوت خواهد بود.

لطیفی گفت: بین ۴۰۰ هزار تا یک میلیون برآورد این نیروها است و آمار دقیقی وجود ندارد و همین مسئله باعث تامیل ما می‌شود.

وی تاکید کرد: برای ما مهم است که فارغ از نوع رابطه استخدامی، عدالت در پرداخت این نیروها انجام شود و شرکت‌ هایی که قرارداد دارند، قانون کار را در پرداخت‌ ها رعایت کنند.

رئیس سازمان استخدامی کشور افزود: مسئله بهره‌ وری و ارزیابی عملکرد برای ما مهم است که هر تصمیمی در مجلس و دولت میگیریم لحاظ شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: البته در دولت معطل مصوبه نیستم و سعی‌ مان بر عدالت پرداخت و امنیت شغلی نیروها است و وزارت کار موظف بر نظارت بر شرکت‌ های تامین کننده نیروی انسانی است.