تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی فی مابین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ تفاهم نامه همکاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.


در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به هدف اصلی کتابخانه های عمومی مبنی بر ارائه خدمات به همه اقشار جامعه گفت: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده اند و با کاربری جدید خود قدم در مسیر تبدیل شدن به فرهنگسراهای اجتماعی و پایگاه های مردمی گذاشته اند.


وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تعریف بالغ بر 40 خدمت نوین در کتابخانه های عمومی در تلاش است تا بار دیگر جایگاه اصلی کتاب و کتاب خوانی را در دنیای امروز که با روند رو به رشد استفاده از فضای مجازی است، به آن برگرداند.


علی اکبر سبزیان افزود: کتابخانه ها سازمانها و دستگاه های اجرایی مختلف می توانند با همگرایی، هم افزایی و همسویی با یکدیگر علاوه بر تجمیع فعالیتهای فرهنگی در مسیر تسهیلگری در پاسخگویی به نیازهای دانشی مردم حرکت پرشتاب تری داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ضمن استقبال از انعقاد تفاهم نامه، پیشنهاد تهیه گزارشی از روند اجرای تفاهم نامه در طی سالیان گذشته را مطرح کرد.