امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و آستان قدس رضوی

تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی فی مابین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ تفاهم نامه همکاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با هدف افزایش تعاملات فرهنگی امضا شد.


در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به هدف اصلی کتابخانه های عمومی مبنی بر ارائه خدمات به همه اقشار جامعه گفت: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده اند و با کاربری جدید خود قدم در مسیر تبدیل شدن به فرهنگسراهای اجتماعی و پایگاه های مردمی گذاشته اند.


وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تعریف بالغ بر 40 خدمت نوین در کتابخانه های عمومی در تلاش است تا بار دیگر جایگاه اصلی کتاب و کتاب خوانی را در دنیای امروز که با روند رو به رشد استفاده از فضای مجازی است، به آن برگرداند.


علی اکبر سبزیان افزود: کتابخانه ها سازمانها و دستگاه های اجرایی مختلف می توانند با همگرایی، هم افزایی و همسویی با یکدیگر علاوه بر تجمیع فعالیتهای فرهنگی در مسیر تسهیلگری در پاسخگویی به نیازهای دانشی مردم حرکت پرشتاب تری داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ضمن استقبال از انعقاد تفاهم نامه، پیشنهاد تهیه گزارشی از روند اجرای تفاهم نامه در طی سالیان گذشته را مطرح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha