مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۲۸۰ میلیاردتومان امسال برای اشتغالزایی مددجویان استان اختصاص یافته که با این اعتبار ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از لرستان، همایون عمودی زاده" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته بیش از یکهزار و ۷۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد و تسهیلات اشتغالزایی از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به هر متقاضی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بانکی، حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، جبران عدم کارایی معلولان، سهمیه استخدام سه درصد، معرفی مددجویان به مراکز غیر دولتی و بخش خصوصی در زمینه های خدمات، صنعت، گردشگری و کشاورزی از جمله راه های اشتغال جامعه هدف بهزیستی است.

به گفته وی در مجموع تعهد اشتغال بهزیستی لرستان طی سال گذشته یکهزار و ۶۸۵ نفر با اعتبار تسهیلاتی ۸۴ میلیارد تومان بود که با وجود عدم تامین ۱۵ میلیارد تومان از این مبلغ توسط بانک ملی اما یکهزار و ۷۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان و جامعه هدف ایجاد شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: در این راستا ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد به متقاضیان و هفت میلیارد تومان بلاعوض برای حق بیمه سهم کارفرما، خویش فرما و جبران عدم کارایی معلولان، تامین و به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این از مجموع سهم سه درصد استخدام معلولان در دستگاه های اجرایی، پارسال ۲۲ نفر بکارگیری شدند که ۲۰ نفر این تعداد اکنون در آموزش و پروش مشغول بکار هستند و سهم سه درصد استخدامی دستگاه های اجرایی ویژه معلولان در صورتی تعلق می گیرد که تعداد استخدامی های دستگاه مربوطه بیش از ۳۰ نفر باشد.