مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۲۸۰ میلیاردتومان امسال برای اشتغالزایی مددجویان استان اختصاص یافته که با این اعتبار ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از لرستان، همایون عمودی زاده" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته بیش از یکهزار و ۷۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد و تسهیلات اشتغالزایی از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به هر متقاضی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بانکی، حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی، جبران عدم کارایی معلولان، سهمیه استخدام سه درصد، معرفی مددجویان به مراکز غیر دولتی و بخش خصوصی در زمینه های خدمات، صنعت، گردشگری و کشاورزی از جمله راه های اشتغال جامعه هدف بهزیستی است.

به گفته وی در مجموع تعهد اشتغال بهزیستی لرستان طی سال گذشته یکهزار و ۶۸۵ نفر با اعتبار تسهیلاتی ۸۴ میلیارد تومان بود که با وجود عدم تامین ۱۵ میلیارد تومان از این مبلغ توسط بانک ملی اما یکهزار و ۷۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان و جامعه هدف ایجاد شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: در این راستا ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد به متقاضیان و هفت میلیارد تومان بلاعوض برای حق بیمه سهم کارفرما، خویش فرما و جبران عدم کارایی معلولان، تامین و به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این از مجموع سهم سه درصد استخدام معلولان در دستگاه های اجرایی، پارسال ۲۲ نفر بکارگیری شدند که ۲۰ نفر این تعداد اکنون در آموزش و پروش مشغول بکار هستند و سهم سه درصد استخدامی دستگاه های اجرایی ویژه معلولان در صورتی تعلق می گیرد که تعداد استخدامی های دستگاه مربوطه بیش از ۳۰ نفر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha