مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه آمار ولادت طی ۶ماهه سال جاری در مقایسه با  سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش دارد  گفت : طی این بازدا زمانی روزانه ۳۹ نوزاد در این استان متولد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا ) زنجان، سید علی شفیعی شامگاه شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه این استان برای شهدا شناسنامه‌ شهید طراحی و اجرا کرد که در حال حاضر در سطح کشور انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به آمار اطلاعاتی ثبت احوال در سال جاری بیان کرد : آمار ولادت طی ۶ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش دارد و همچنین در خصوص وفات نیز نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد کاهش است .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰۰نفر جمعیت میزان ولادت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۳.۶ درصد در کشور بود افزود : استان زنجان با درصد میزان ولادت ۱۳.۵ است.

شفیعی با اشاره به ازدواج ثبت شده در سال ۱۴۰۰ بیان کرد : در سال ۱۴۰۰ به میزان ۸ هزار و ۶۷۷ مورد ازدواج ثبت شده در استان را شاهد بودیم که رتبه ۱۱ سطح کشور را دارد .

وی با اشاره با اینکه ۸۶۰ هزار و ۳۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان زنجان هستند افزود : از این تعداد ۹۷.۳۲ درصد مردم کارت ملی خود را اخذ و تعداد ۲۳ هزار و ۸۷ نفر اقدام به ثبت کارت ملی نکرده اند .

این مسئول در ادامه با اشاره به آمار ثبت روزانه وقایع حیاتی در ۶ ماهه اول سالجاری گفت : در این بازده زمانی ۳۹ ولادت ،۱۴ وفات ،۱۲۳ ثبت کارت ملی روزانه ثبت شده است.

شفیعی همچنین با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۰ هزار و ۶۱۸ جلد شناسنامه در استان زنجان صادر شده است افزود: از این تعداد افراد بالای ۱۵ سال ،۲۲ هزار و ۷۷۱ جلد و افراد زیر ۱۵ سال نیز ۷ هزار و ۸۴۷ جلد شناسنامه صادر شده است .

وی در ادامه با اشاره به تعداد شناسنامه های صادره در اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت : تعداد ۷۳ پرونده در این خصوص بوده که ۷۰ مورد آن منجر به صدور شناسنامه که ۸ مورد آن در سال جاری صادر شده است و ۳ پرونده نیز در دست صدور است .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه ۴۸۷ مورد تغییر نام و ۴۰۲ مورد تغییر نام خانوادگی در این استان صورت گرفته است افزود : از این تعداد ۱۰۳ مورد با احکام دادگاهی و ۳۸۴ مورد نیز با مجوز اداره کل صورت گرفته است .