ثبت روزانه ولادت ۳۹ نوزاد در استان زنجان

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه آمار ولادت طی ۶ماهه سال جاری در مقایسه با  سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش دارد  گفت : طی این بازدا زمانی روزانه ۳۹ نوزاد در این استان متولد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا ) زنجان، سید علی شفیعی شامگاه شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه این استان برای شهدا شناسنامه‌ شهید طراحی و اجرا کرد که در حال حاضر در سطح کشور انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به آمار اطلاعاتی ثبت احوال در سال جاری بیان کرد : آمار ولادت طی ۶ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۵.۸ درصد کاهش دارد و همچنین در خصوص وفات نیز نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد کاهش است .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰۰نفر جمعیت میزان ولادت در سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۳.۶ درصد در کشور بود افزود : استان زنجان با درصد میزان ولادت ۱۳.۵ است.

شفیعی با اشاره به ازدواج ثبت شده در سال ۱۴۰۰ بیان کرد : در سال ۱۴۰۰ به میزان ۸ هزار و ۶۷۷ مورد ازدواج ثبت شده در استان را شاهد بودیم که رتبه ۱۱ سطح کشور را دارد .

وی با اشاره با اینکه ۸۶۰ هزار و ۳۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان زنجان هستند افزود : از این تعداد ۹۷.۳۲ درصد مردم کارت ملی خود را اخذ و تعداد ۲۳ هزار و ۸۷ نفر اقدام به ثبت کارت ملی نکرده اند .

این مسئول در ادامه با اشاره به آمار ثبت روزانه وقایع حیاتی در ۶ ماهه اول سالجاری گفت : در این بازده زمانی ۳۹ ولادت ،۱۴ وفات ،۱۲۳ ثبت کارت ملی روزانه ثبت شده است.

شفیعی همچنین با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۰ هزار و ۶۱۸ جلد شناسنامه در استان زنجان صادر شده است افزود: از این تعداد افراد بالای ۱۵ سال ،۲۲ هزار و ۷۷۱ جلد و افراد زیر ۱۵ سال نیز ۷ هزار و ۸۴۷ جلد شناسنامه صادر شده است .

وی در ادامه با اشاره به تعداد شناسنامه های صادره در اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت : تعداد ۷۳ پرونده در این خصوص بوده که ۷۰ مورد آن منجر به صدور شناسنامه که ۸ مورد آن در سال جاری صادر شده است و ۳ پرونده نیز در دست صدور است .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه ۴۸۷ مورد تغییر نام و ۴۰۲ مورد تغییر نام خانوادگی در این استان صورت گرفته است افزود : از این تعداد ۱۰۳ مورد با احکام دادگاهی و ۳۸۴ مورد نیز با مجوز اداره کل صورت گرفته است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha