مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای مقام‌ سازی واحدهای روستایی اقدامات خوبی در استان انجام شده، گفت: سطح مقاوم‌ سازی واحدهای روستایی در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی اکبر سلطانی نژاد، گفت: واحدهای بازسازی و نوسازی شده در جریان سیلاب‌ و زلزله‌ در استان کرمان طی سال‌ های اخیر سبب افزایش سطح مقاوم سازی واحدهای روستایی این استان شده است.

وی افزود: در هشت ماه اخیر با پیشنهاد به هیات دولت درخواست شد؛ که وام مقاوم سازی واحدهای روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان قرض الحسنه در پنج سال تغییر کند و بعد از ورود رئیس جمهور به این موضوع تضمین نامه صادر و بانک مرکزی هم اقدام به این کار کرده است، که اینک موضوع از بانک مرکزی تا تخصیص به استان‌ ها در حال پیگیری است و بزودی این میزان عملیاتی می‌ شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان اظهار امیدواری کرد: با افزایش سقف این تسهیلات وضعیت مقاوم سازی روستاها نیز شکل و شمایل بهتری به خود گیرد و ایمنی ساختمان های روستایی با ضریب افزایش مناسب تری همراه باشد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی بهسازی و مقاوم‌ سازی به روستاییان همچنان ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: هنوز مصوبه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ابلاغ نشده است.

مهدی محمدی، افزود: در فرآیند افزایش نیافتن پرداخت وام بهسازی و مقاوم‌ سازی واحدهای مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان توپ در زمین سازمان برنامه و بودجه است، که باید در این راستا تضمین‌ نامه‌ ای به بانک مرکزی بدهد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده از سوی این بنیاد سطح بهسازی و مقاوم‌ سازی واحدهای روستایی در این استان به بالای ۶۰ درصد رسیده است، ادامه داد: برای مقاوم‌ سازی واحدهای مسکن روستایی در سال جاری هنوز مصوبه جدیدی به بنیاد مسکن ابلاغ نشده و هم‌ اینک مجموعه واحدهای در حال نوسازی و مقاوم‌سازی همان واحدهای تعیین شده در سال گذشته هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته سهمیه مقاوم‌ سازی و بهسازی در سطح روستاهای استان کرمان ۱۲ هزار واحد پیش‌ بینی شده بود، اظهار داشت: از این ۱۲ هزار واحد تاکنون مقاوم‌ سازی هفت هزار واحد در روستاهای استان تامین اعتبار و عملیاتی شده است.