بانوی کارآفرین و خوش ذوق سیرجانی، حیات خانه خود را به کاشت انواع کدوها اختصاص داده که علاوه بر منبع درآمد؛ جلوه زیبایی به حیات خانه بخشیده و جنبه گردشگری پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ زهرا فیروزآبادی بانوی خوش‌ ذوق و با سلیقه سیرجانی با علاقه ای که به کشاورزی و گیاهان دارد، در حیاط کوچک خانه اش قریب به ۳۰۰ کیلو انواع کدو را پرورش داده و برداشت می کند.

وی با کاشت انواع کدو در حیاط ۲۰ متری خانه‌ اش توانسته زیبایی خاصی به این حیات کوچک بخشد، که جنبه گردشگری پیدا کرده و هم توانسته زمینه تولید و برداشت انواع محصول کدو که مصارف خوراکی و غیرخوراکی دارند را فراهم آورد.

وی می گوید: استفاده از این کدوها در همان میزان که برای طبخ غذا استفاده می شود، در تهیه لیف حمام یا اسکاچ ظرفشویی و نیز تهیه ملزومات هنرمندان صنایع دستی نیز به کار می رود.

این بانوی هنرمند، می گوید: از فضای باغچه ۲۰ متری خانه‌ام که چند درخت انگور هم دارد اقدام به کاشت بوته های کدو از نوع قلیانی، لیفان، کدوتنبل و خوراکی کردم و امسال بیش از ۱۵۰ عدد کدو را پرورش دادم و برداشت می کنم.


خانم فیروزآبادی، توضیح می دهد: در فضای باغچه برای ایجاد فضای رشد کدوها از داربست و شاخه های درخت انگور استفاده کردم، تا اینکه امروز حیاط خانه مسکونی مملو از میوه انواع کدو شده و زیبایی خاصی هم به حیاط داده است.

وی گفت: از کدو تنبل برای پخت غذای کدو و تغذیه استفاده می شود، کدوی لیفان نیز در تهیه لیف حمام و اسکاچ ظرفشویی مصرف می شود و کدوهای قلیانی هم برای هنرمندان در ایجاد طرح های صنایع دستی کاربرد دارد.

حیاط خانه این بانوی سیرجانی غیر از آنکه به محلی برای پرورش گیاه و محصولات کشاورزی تبدیل شده از جنبه های گردشگری و زیبایی نیز با کدوتنبل های بزرگ و آویزان در رنگ های مختلف جلوه بسیار زیبایی پیدا کرده و محل بازدید سایر شهروندان نیز شده است و دیدن این حیات کوچک برای سیرجانی ها خالی از لطف نیست.