معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ تست انجام شده در استان، فقط دو الی سه مورد کروناست، گفت: سرماخوردگی یا همان آنفلوانزای فصلی سوش غالب ویروس‌ های شایع شده در کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محسن بارونی، گفت: هم اکنون در استان کرمان، از هر ۱۰۰ تست انجام شده تنها دو یا سه مورد کروناست و بقیه موارد سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی است، بنابراین این سرماخوردگی اینک سوش غالب ویروس‌ های شایع شده در استان کرمان است.

وی، دورۀ درمان آنفلوانزا را سه الی چهار روز اعلام و اظهار کرد: آبریزش بینی، خارش گلو، سردرد و در برخی موارد علائم گوارشی از جمله علائم این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با توصیه به افراد در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می تواند در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا موثر باشد.

دکتر بارونی، در ادامه با اشاره به فصل بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و آغاز فصل پاییز، تصریح کرد: با توجه به افزایش موارد بیماران با علائم سرماخوردگی تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین استفاده از قرص‌ های ویتامین D و C و همچنین مصرف میوه و سبزیجات تازه به صورت روزانه را، از راه های پیشگیری و همچنین کمک به درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزای شایع دانست.