مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان مهمترین برنامه های اجرا شده با موضوعات پدافند غیرعامل در استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ قاسم غریب آبادی گفت: پدافند غیرعامل و روش های نوین آن به عنوان ابزار و عوامل جدایی ناپذیر امدادونجات است، امدادونجات بیش ترین تاثیر را در حفظ سرمایه های انسانی در هنگام بروز حوادث طبیعی و انسان ساخت به عهده دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص برنامه های منطبق با نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در این استان اظهار کرد: هلال احمر گلستان با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در سطح ستادی، معاونت ها و شهرستان ها توانست ۱۰۰ برنامه را به اجرا درآورد. این برنامه ها شامل آموزش ها و تمرین های برون سازمانی در مدارس و ادارات به ویژه نیروی انتظامی، بسیج و مراکز فنی و حرفه ای استان و سایر ارگان ها و درون سازمانی در سطح شعب و پایگاه های امدادونجات، مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان(EOC) ویژه امدادگران، داوطلبان و جوانان و با مشارکت خانه های هلال بوده است.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل همواره از تاکیدات مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: فعالیت های عمومی اجتماع محور، برپایی نمایشگاه، میزگردهای درگاه های ایمن سایبری، خودحفاظتی، حفاظت تلفنی، پناهگیری و خروج ایمن و آموزش های کمک های اولیه مهمترین مباحثی بوده که در نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به آن توجه شده است.

خبرنگار: ملیحه زنگانه