رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست هم اندیشی جشنواره رسانه و عدالت، گفت: در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست های قوه قضاییه می دانم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مشاوران رسانه ای با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، از اصحاب رسانه استان کرمان تقدیر و اظهار کرد: استان کرمان در زمینه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از استان های شاخص در کشور به شمار می رود.

وی افزود: اقدامات این استان در دوره های گذشته؛ مورد تقدیر قوه قضاییه قرار گرفته است، که این امر نشان دهنده تعامل طرفینی اصحاب رسانه و دستگاه قضایی است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در سند تحول قضایی به توسعه تعاملات دستگاه قضایی توجه ویژه ای شده و ابزار این اقدام، رسانه ها هستند، عنوان کرد: ممکن است برخی افراد با طرح برخی بهانه ها ارتباط کمتری با رسانه ها داشته باشند، اما در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست های قوه قضاییه می دانم.

حجت الاسلام حمیدی، ضمن بیان این مطلب که رسانه ها با استفاده از ابزار علمی، تخصصی و تحلیلی خود می توانند در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گام های بزرگی بردارند، اظهار کرد: با توجه به فرصت های موجود تا زمان برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت، می توان ضمن آسیب شناسی مشکلات دوره های گذشته در راستای ارتقای کیفی این جشنواره گام برداشت.

وی ادامه داد: در جشنواره رسانه و عدالت تنها به دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه ای نیستیم، بلکه در کنار این هدف تلاش می شود که به اهدافی از جمله شناسایی رسانه هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضایی داشته و سیاست های قوه قضاییه را پیگیری کرده اند، دست یابیم و در ادامه میزان تاثیرگذاری رسانه ها بر موضوعاتی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و … را ارزیابی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نتیجه تعامل و همفکری بین رسانه ها و دستگاه قضایی موجب شده که این استان به استانی شاخص درسطح کشور در حوزه اطلاع رسانی قضایی تبدیل شود، بیان کرد: هدف اصلی جشنواره رسانه و عدالت، تقویت تعاملات بین دستگاه قضایی و رسانه ها بوده که در قالب سه دوره برگزاری این جشنواره، مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: پیشنهادات مختلف رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت به ارتقای کیفی این جشنواره بیانجامد.

دادگستری استان کرمان