رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی یک کلاهبردار اینترنتی و عودت مبلغ سیصد میلیون ریال به حساب شاکی توسط کارشناسان این پلیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمد رضا رضایی در تشریح این خبر گفت: در پی وصول شکوائیه یک شهروند کرمانی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به مبلغ سیصد میلیون ریال، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان کرد کلاهبردار از طریق یکی از شبکه های اجتماعی با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی رادیو با وی تماس گرفته و پس از فریب و اخذ اطلاعات بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان، تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی با بررسی‌ های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم جوانی ۳۰ ساله شناسایی و مبلغ سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه برای دریافت هدیه و واریز وجه هیچ نیازی به اعلام کدهای احراز هویت نمی باشد، تاکید کرد: کدهای دریافتی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس های تلفنی و شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار می‌ کنند، قرار ندهید.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورتی‌ که با چنین مواردی برخورد کردند، موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

پلیس کرمان