رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر، گفت: به دامداران و پرورش دهندگان طیور توصیه می شود؛ که پیش بینی تمهیدات و آمادگی‌ های لازم برای مقابله با بارندگی،سرما و احتمال یخبندان در سالن‌ های مرغداری ها و محل دامداری‌ ها را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر زارع پور، گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر حاکم بودن هوای سرد و در پی ورود سامانه بارشی جدید از اواخر روز دوشنبه در برخی مناطق استان کرمان خواهیم داشت، وزش باد و تندبادهای لحظه‌ ای نیز همراه با سامانه بارشی جدید در استان کرمان اتفاق خواهد افتاد و در پی کاهش دما، یخبندان‌ های شبانه نیز انتظار می‌ رود.

وی به دامداران و پرورش دهندگان طیور توصیه نمود: پیش بینی تمهیدات و آمادگی‌ های لازم برای مقابله با بارندگی، سرما و احتمال یخبندان در سالن‌ های مرغداری ها و محل دامداری‌ ها را انجام دهند.

رئیس دامپزشکی نرماشیر همچنین تاکید نمود که نسبت به رعایت موارد ذیل اهتمام لازم را داشته باشند: ۱_ اقدام جهت تهیه خوراک کافی و مناسب ۲_ جلوگیری از چرای دام ها در ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها ۳_ تنظیم دمای سالن‌ های دامپروری و مرغداری ۴_ ایجاد پناهگاه مسقف برای دامها و تهیه بستر مناسب.

دکتر زارع پور، یادآور شد: اطلاع رسانی سریع به اداره دامپزشکی در صورت بروز هر گونه بیماری ‌در گله‌ های طیور پرورشی و دامداری‌ها، اعلام تلفات احتمالی، خودداری از رهاسازی تلفات دام و طیور در محیط را از دیگر اقدامات مهم برای کاستن از مخاطرات احتمالی دانست و تاکید نمود که با اطلاع رسانی به موقع می‌توان از گسترش احتمالی بیماری‌ ها جلوگیری کرد.

اداره کل دامپزشکی استان کرمان