مدیر ترویج صنعتی ستاد نانواظهار کرد: افزایش صادرات و رضایت مردم نشان می‌دهد به کارگیری دانش بنیان در زمینه تولید می‌تواند موجب ارتقا کیفیت شود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر مهدی کدخدایی در مورد کاربردهای فناوری نانو اظهار کرد: در حال حاضر محصولات صنعتی فناوری در حال گسترش است و بیش از هزار و ۴۰۰ کالای نانویی و محصول صنعتی توسط شرکتهای دانش نیان تولید می‌شوند.

وی با اشاره به حضور بیش از ۳۴۰ شرکت در زمینه نانو خاطرنشان کرد: تنها در حوزه تجهیزات ۶۴ شرکت بیش از ۲۴۰ دستگاه نانویی را تولید می‌کنند که برای تولید محصولات و مشخصه یابی آنها کاربرد دارد.

مدیر ترویج صنعتی ستاد نانو ضمن موثر خواندن ارتباط شرکتهای دانش بنیان با شهرکهای صنعتی بیان کرد: نشستها و رویدادهایی که توسط ستاد نانو برگزار می‌شود برای اطلاع رسانی و آگاهی در زمینه توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو و دستاوردهای فعالان این حوزه است.

کدخدایی اظهار کرد: نتایج به دست آمده از رویدادها نیازمند طیف گسترده‌ای از اقدامات است. فناوری نانو و مزایای کاربردی آن به سمع و نظر صنعتگران می‌رسد. وقتی یک فعال صنعتی مواد اولیه خودش را در داخل کشور تامین کند، کار او تسهیل می‌شود.

کدخدایی در برنامه «روزنه» رادیو گفت و گو تامین مواد و همچنین مشاوره در زمینه تولید محصولات با کیفیت نانوفناورانه را از جمله اقدامات شرکتهای فناورانه معرفی کرد و گفت: جذابیتهایی که در این حوزه وجود دارد موجب شده کسانی که در این زمینه اطلاع کسب می‌کنند، وارد این مجموعه می‌شوند.

این مدیر صنعتی یادآور شد: در ستاد نانو، گام اول ترویج صنعتی فناوری نانو است. سپس کارگزاران و مروجان صنعتی که ارتباط را ایجاد می‌کنند، تفاضا و نیازهای واحدهای تولیدی را احصا و به واحدهای فناور منتقل می‌کند.

کدخدایی در ادامه پیرامون بازخورد استفاده از محصولات نانو در بازار اظهار کرد: کیفیت محصولات با فناوری نانو ارتقا پیدا کرده است و صادرات نیز در این حوزه رو به افزایش است و مردم نیز از آن رضایت دارند. همه این موارد نشان می‌دهد به کارگیری دانش بنیان در زمینه تولید می‌تواند موجب ارتقا کیفیت شود.